fredag 18 april 2008

På väg

Livet är en resa och att resa är livet. Landskapet susar förbi fönstret och jag färdas från stad till stad mot nya äventyr. Sömnbristen är total och sätet för litet. Solen förvandlar bussen till en kamin av mixade deodoranter, musik och snarkningar. Trots det känner jag mig fri. Kroppen njuter av att snart få uppleva nya plaser och människor. Vänner jag borde ha träffat för länge sedan och bekanskaper som ännu inte upptäckts. Jag stänger av telefonen och kopplar i min ipod. Min värld tonsätts och förvandlas. Genom rutan ser jag inte lägnre ett landskap utan känslor som passerar vid min sida.

Mina ögon sluts och jag drömmer om lakritspuck, fina vägar och svensk vår.

1 kommentar:

gittan sa...

Hoppas resan gav det du behövde och att lakritspucken var god. Nu väntar vi på att ordtorkan ska gå över och nya tankar väckas.