fredag 4 april 2008

Bloggeliblogg

Fick en kommentar idag om att jag skriver för odetaljerat i min blogg. Detta stämmer bra då det är något som jag är ganska noga med att göra. Jag lever ett spännande liv och skulle antagligen kunna fylla min blogg med allehanda galna historier som jag upplever men detta är något som aldrig kommer att ske. När man bloggar eller använder funktioner som facebook blir gränsen mellan privatliv och allmän vetskap tunnare och tunnare. Jag har alltid varit ambivalent till detta. På samma gång som jag inte har några problem att dela min vardag med människor omkring mig så vill jag på samma gång ha en viss kontroll över vilka och vad som förmedlas. Detta upphör om jag bloggar rakt av kring mitt liv. Sedan är det egentligen bara intressant att läsa bloggar i form av dagböcker om man känner den personen till en viss grad. Att läsa vad de åt till frukost, hur de åkte buss till jobbet osv är ganska ointressant om det inte finns en djupare mening bakom eller någon slags röd tråd.
Vad är den röda tråden i din blogg kanske någon undrar.
Ja, det kan man ju onekligen fundera över. Som vissa kanske har förstått så är jag ganska intresserad av psykologi, filosofi och att spekulera kring saker här i livet. Min blogg fyller en funktion av att vara ett bollplank för mina tankar. Om sen någon tycker att det är intressant och värt att läsa så tackar jag för intresset.

1 kommentar:

Ass sa...

:D får väl stå ut med att få reda på ditt vilda rockstjärneliv på annat sätt då ;)

Nu måste jag försöka skapa en röd tråd i min dagboksblogg... typiskt :P