måndag 30 juni 2008

Jobbigt

Egentligen gillar jag inte att skriva om negativa saker här på bloggen. Människor läser och tolkar på olika sätt, saker tas ur sina sammanhang och får andra betydelser än vad de egentligen har. Dock är faktumet att jag går igenom en jobbig period just nu.

Jag söker svar men finner inga. Vem är jag? Vad är egentligen meningen med mitt liv? Nätterna kännetecknas av grubblerier över livet. Vanligtvis har jag aldrig problem med att sova men nu kan jag inte finna sinnesro att slappna av. Jag vill fly. Sälja alla mina ägodelar och försvinna långt bort. Dock vet jag innerst inne att det inte är svaret på mina problem.

Apatin sätter in. Saker känns meningslöst att genomföra. Jag tvingar mig själv att ha en strukturerad vardag. Mina glädjeämnen försvinner och jag funderar över vad som är fel med mig. Varför känner jag så här just nu?

Livet kommer alltid att kännetecknas av upp och nergångar. Vi påverkas hela tiden av saker som sker. Vilka känslor som olika händelser skapar är dock väldigt svårt att förstå ibland.

Jag försöker vara tacksam för det jag har. De speciella människor som finns i mitt liv. Jag älskar er och är tacksam för att ni finns där.

1 kommentar:

Lisa Eriksson sa...

Uffa... Kommer inte på ngt bättre än så.