onsdag 19 mars 2008

En kväll

Hennes piercing får mina tankar att vandra. Jag vill ta i den, kyssa den. Passionerat cirkla min tunga runt den och försiktigt bita i den. Hon är sexig, jag säger det till henne. Hon ler och hennes ögon glittrar. Kvällen är ung. Natten ännu inte mogen. Hela dagen har jag längtat efter detta ögonblick. Stunden mellan då, nu och sedan. En sekund av absolut lycka. Tidlös glädje som lockar med löften om glömska av stunder jag upplevt.
Hennes kropp försvinner, i mörkret. Kanske kommer den åter, en dag då jag vaknar upp och inser att det jag tänkt är sant, i alla fall till viss grad och jag skrattar tills jag inte längre kan stå.

Men skuggan finns kvar, den omfamnar mig och påminner om att livet är mer än bilder jag sparat i mitt album. Den får mig att gråta och längta efter en morgondag med sol genom mitt smutsiga fönster.

För medan de sover funderar jag över var som egentligen är meningen med allt, vad det betyder. Vilken roll spelar jag, om en någon alls.

Svaren kanske kommer, när dagen blir lång och solen finns kvar.

Inga kommentarer: