måndag 17 mars 2008

Att våga

Jag är en stor anhängare av att ständigt utmana mig själv. Det är genom detta som jag lär mig och jag tror att detta även stämmer överens på andra. För att jag ska kunna leva ett fantastiskt liv måste jag våga göra saker. Det enda jag inte vill ska ske är att jag en dag vaknar upp och inser att livet sprungit förbi mig utan att jag åtminstonde försökte att leva det.

Något som många kanske inte vet är att jag i grunden är en mycket blyg person. Detta är något som jag har arbetat med väldigt hårt under åren. Mitt mål när jag var yngre var att kunna prata inför människor utan att kräkas eller må dåligt. Andra mål var att våga gå fram till okända människor och få igång samtal. Allt detta är mål som jag för länge sedan uppfyllt men mina mål flyttas ständigt framåt. Ett mål som jag nyligen har satt upp är att varje dag sträva efter att möta en ny individ och starta ett samtal. Det kan vara en vacker tjej på bussen eller kvinnan i matsalen. Alla är unika och värda att möta.

Människor som vågar utmana sig själva och göra saker som känns obekväma är modiga. Det är dessa människor som växer, som utvecklas i livet. Dessa människor ska lyftas fram. Ibland går det åt skogen. Du kanske gör något som känns rätt för stunden men sedan bara blir jobbigt. Sånt händer, det är livet. Du har ialla fall försökt vilket ofta är mer än vad 99 procent av alla andra gjort.

Nu ska jag njuta av solen och en kopp kaffe på Evdards cafe. Kanske finns det en trevlig person att prata med...

Till er som vågar i livet!

1 kommentar:

Toni sa...

Jag välkomnar dig på denna nya blogg, och hoppas att det dyker upp många nya funderingar från Theo här. Det ska bli en glädje att läsa dem. Kram.