måndag 31 mars 2008

31 dagars utmaningen

Jag har alltid varit ett stort fan av självutveckling och har aktivt jobbat med detta område under drygt 10 år. Då mitt liv tog en ganska kraftig vädning i december så har jag kastats fram och åter mellan olika emotionella tillstånd. Mycket av de rutiner jag byggt upp under åren har brutits sönder och jag känner nu att det är på tiden att bygga upp dessa igen.

Kommer med start imorgon att påbörja 31 dagars utmaning som är ett försök att genomföra en hel månad fylld av daglig utveckling av mig själv. Varje dag kommer jag att sätta upp nya delmål som sedan ska uppfyllas. Hela idén bakom är egentligen att skapa ett momentum som du sedan utnyttjar för att fortsätta den positiva rörelsen vidare i tillvaron.

Det finns flera sjävhjälpsmänniskor men jag kommer att utgå från Anthony Robbins genom detta. Han må vara amerikan, pompös, säljare och egofreak men besitter samtidigt en förmåga att motivera som är helt fantastisk.

Så imorgon drar det igång

1 kommentar:

Ass sa...

Jag hejar på dig! :)